dimarts, 7 de juny de 2022

BUDA BOWL ESPECIAL EMPORIOMYOGA

Cuscús refrescant acompanyat de verdures crues (fulles verdes) i cuites (mongeta i pastanaga), de tomàquets cirera, olives negres, ametlles torrades amb un toc de sal...  


Si vols preparar-te el teu buda bol, t'explico els pasos a seguir:


"Hi ha diferents maneres de coure el cuscús, en aquest cas després de rentar-lo, he posat una mida de cereal (50g) per 1 d’aigua filtrada o mineral a temperatura ambient, l’he deixat reposar uns 10 minuts, passats aquests minuts, es remena amb una forquilla per que ens quedi solt. A continuació s’afegeix 1c de llimona, sal i pebre molt i un raig d’oli, tornar a remenar i afegir les verdures escollides. Deixar reposar a la nevera en un pot hermètic. Fer el dia abans per que els sabors s’integrin.

I per completar la proteïna del bol: tallar a daus 2 bastons del formatge feta i posa a macerar amb oli i orenga sec. En el cas que utilitzis tofu 1er el bulls amb aigua i un tros d’alga de 10 a 15 minuts, aquest pas és opcional però ajuda a digerir-lo millor i per tant a una millor assimilació. Deixa refredar, escorre i talla a daus posa a macerar (millor el dia abans) amb 1C de soja o tamari, 1C d’oli i orenga.  Abans de posar el tofu en el bol salteja’l lleugerament.

Bull unes pastanagues petites, si son grans talla-les al llarg i unes mongetes verdes, vigilar no passar-se amb la cocció, interessa que quedin cruixents. Reservar.

A l’hora de muntar el plat col·loca unes fulles d’enciam i a sobre el cuscús, les mongetes, les pastanagues, unes ametlles torrades, el feta o tofu amb unes olives negres, tomàquets cirera, ravenets...

Espolsa amb unes llavors de sèsam torrat."


Per acabar d’arrodonir i equilibrar el bol hauràs d'escollir entre uns daus de tofu macerats i saltejats o uns daus de formatge feta d'ovella i cabra.


Els postres son crudivegants: dàtils banyats amb mantega de cacao, cacao amb pols i xarop d'atzavara, farcits d'ametlla activada i deshidratada, per decorar uns grans de fajol germinats i deshidratats.

 

He volgut combinar diferents textures, sabors i colors, aprofitant les verdures de temporada incloent-hi una mica de cada racó de la mediterrània. 

Tots els ingredients son ecològics. 


El preu per el bol i els bombons es de 15,00€ a ingressar via bizzum al fer la comanda amb el teu nom complert : 676 07 01 08

Recorda especificar si el vols amb uns daus de tofu o formatge feta.

S'admeten encàrrecs fins divendres dia 17 inclòs.




  TERESA V.GUILERA 

 

 

dilluns, 9 de maig de 2022

CIVADA AMB LLENTIES I BROCOLI


 

El gra de civada necessita està en remull durant una nit o mes, llavors millor canviar l’aigua al cap de unes 8 o 10 hores. Per dues persones ens caldran 2/3 T de civada, bullir amb 3 volums d’aigua amb una fulla de llorer o un tros d’alga kombu durant 45 minuts, afegir la sal al final. Aquest pas i la cocció de les llenties els podem tenir ja fets a la nevera i només els haurem d’escalfar. 

Macerar 2 cebes tendres laminades gruixudes espolsar amb una mica de sal i pintar amb una barreja de 1C xarop d’atzavara i  2C d’oli d’oliva. Escalfar una paella o planxa i marcar la ceba, una parell de minuts per banda, ha de quedar cruixent de dins. 

Coure al vapor unes flors de brocoli durant 8 minuts.

Barrejar la civada cuita i escorreguda amb 2 o 3 cullerades grans de llenties, i una picada d’orenga, farigola i romaní, (si no les teniu fresques, els hi posem seques amb menys quantitat) incorporar a la barreja. Adornar amb el brocoli i la ceba. Si ens ha sobrat amanit de la ceba l’hi afegim, si no amanim amb un bon raig d’oli d’oliva verge extra.


               



CREMA DE XIRIVIA


 

Per a dues racions ens calen 2 cebes tendres tallades a làmines, 3 porros (la part blanca) tallats a rodelles fines. Escalfar una mica d’oli d’oliva o ghee, posar la ceba i el porro amb una mica de sal marina. Saltejar a foc suau durant uns 3 minuts i afegir la xirivia tallada a trossos regulars, ratllar una mica de nou moscada i continuar un parell de minuts més i tirar 1 o 2 dits d’aigua mineral o filtrada, o brou (no ha de cobrir) Deixar coure tapat uns 10 minuts per que s’estovi la xirivia, afegir uns 80ml de llet d’ametlla o un altre, una poma tallada a daus, rectifiquem de sal i deixem 5 minuts mes. 

Triturar fins aconseguir una textura suau afegint mes líquid si cal. 

A l’hora de servir amanir amb unes boles de pebre vermell, unes fulles de coriandre, julivert, o uns germinats.

     

                          


PIZZA AMB ORTIGUES


 

Per la base d’unes 10 pizzes petites o 2 de grans (es poden congelar) uns 275ml d’aigua tèbia, 2c de llevat sec, 2c de sal, 350g aprox. de farina d’espelta i 2C d’oli d’oliva. Surten de 2 a 3 pizzes. 

Barrejar l’aigua amb el llevat i la sal en un bol, anem afegint-hi la farina fins aconseguir formar una massa amb forma de bola, amassar sobre una superfície enfarinada duran un parell de minuts amb les mans enfarinades. Tornar la massa al bol, untar amb oli per fora la massa, tapar el bol i deixar reposar mínim dues hores en un lloc càlid.

Passat aquest temps, fer les porcions desitjades en forma de pilotes.

Escalfar el forn a 240º. 

Aixafar una pilota de massa amb les mans sobre un paper per anar directament a la safata del forn, ens podem ajudar d’un rodet enfarinat per acabar de formar la pizza.

Pintar la massa amb oli, afegir uns alls tendres tallats, fulles d’orenga, un grapat de fulles escaldades d’ortiga, uns quants pinyons i panses, i formatge de cabra trencat (opcional).  Enfornar a la safata calenta de la part de baix del forn. Baixar a 200º.

Coure de 10 a 15 minuts, quan les puntes es comencin a daurar.

Amanir-la com mes ens agradi, en aquest cas he posat oli amb fulles d’orenga, julivert i ortiga picades.


                  


CREMA D’ORTIGA


Saltejar un parell de cebes tendres laminades amb oli i una mica de sal marina. Passats uns minuts afegir una o dues xirivies o patates tallades a trossos regulars, remenar i tirar-hi aigua o brou vegetal fins a cobrir. 

Coure fins que les xirivies estiguin tendres, afegir un parell de grapats de fulles d’ortiga, coure 3 o 4 minuts més i tancar el foc.

Triturar ben fi, servir amb unes ametlles laminades o pinyons i un bon raig d’oli d’oliva verge extra. 


L’Ortiga és una extraordinària font de calci. Sovint considerada una mala herba, però ben utilitzada pot ser un remei eficaç, senzill i econòmic. Amb propietats  depuratives del fetge i dels ronyons,  estimuladores de la generació i la descàrrega de bilis, en definitiva una planta que ens ajudarà a depurar el cos dels excessos de l’hivern, a més a més de disminuir l’astènia primaveral i afavorir el creixement dels infants. 

Incorporar-la com a verdura de fulla com l’espinac o bleda (el seu gust es semblant, amb la avantatge que l’ortiga no té  àcid oxàlic) amb cremes, amb oli, i la fulla seca amb infusió o seca i ben picadeta  barrejada amb la sal. 

Per recollir-les ho farem amb uns guants gruixuts i tisores per evitar la coïssor de l’àcid fòrmic, sobretot que sigui en una zona que no hagi estat tractada amb herbicides, tallar la part més tendre. Les deixem reposar  unes hores per que perdin l’efecte urticant.  Abans de manipular-les, igualment utilitzarem uns guants per separar les fulles de les tiges.

Podem elaborar un oli per amanir, escaldar algunes fulles 30 segons, deixar refredar, eixugar i picar-les ben petites juntament amb unes fulles de julivert i afegir al oli d’oliva verge extra.  Aquest oli té un deix un poc picant, però gens molest. 

Un cop escaldades deixen de picar, encara que hi ha algun tipus que es mes rabiosa que una altre ;)   


                               



 

dimarts, 8 de març de 2022

VICHYSSOISE AMB XIPS DE SÀLVIA

Rentar un parell de manats de porros, 1 manat de ceba tendra i tallar les arrels i la part més verda que utilitzarem per fer un brou vegetal. Tallar a rodanxes, dependrà del triturador que feu servir, llavors les talleu mes o menys fines per ajudar a triturar.  

Saltejar a foc mitjà baix en una paella amb una mica d’oli d’oliva i sal marina, una mica de pebre blanc i nou moscada ratllada durant uns minuts fins que s’estovin. Afegir aigua mineral o brou, una patata ja bullida o crua pelada i tallada, podeu substituir-la per nap negre de muntanya pelat. 

Tapar i coure fins que la patata sigui cuita. 

Col·locar la sopa al vas per triturar. Per fer la sopa més cremosa, afegir un grapat petit d’anacards o crema de llet de soja, triturar fins aconseguir la consistència desitjada.

Si teniu una sàlvia, escollir unes quantes fulles (com més grans millor) que amanirem amb oli i sal,  impregnar amb les mans de tots dos costats. Col·locar les fulles sobre un paper per anar al forn que haurem escalfat a uns 185º, vigilar que no es passin, amb un parell de minuts n’hi ha prou que quedar cruixents.

Es pot consumir tant calenta, com tèbia.


                                


dijous, 24 de febrer de 2022

CREMA DE PASTANAGA MORADA

 

Aquesta crema t’enamora tant el seu color com el seu sabor. 

Saltejar uns alls tendres amb una mica d’oli, també s’hi pot afegir uns porros o ceba. Amanir amb una mica de sal, ½ c de farigola i romaní.  

Quan canviïn de color afegir un vas d’aigua o brou (no en posarem massa, si cal l’afegirem al final si ens queda massa espessa), deixar coure uns 3 minuts i apagar el foc.

Posar la resta de pastanagues que em fet al forn al vas per triturar amb els alls i el brou. Triturar si veiem que ens queda massa espès afegir mes líquid. 

Servir en un bol amb unes quantes ametlles, avellanes, llavors, unes fulles de pastanaga picades, i unes escames de sal. I un raig d’oli d’oliva.


Es bo saber que el beta carotè s’absorbeix millor quan s’acompanya d’un aliment gras saludable com l’alvocat, els fruits secs, i les llavors. 


                               


PASTANAGA MORADA I COL DE MILA AMB SALSA DE IOGURT

 

Escalfar el forn a dalt i a baix a 200ºC.

Preparar la salsa amb: 1 iogurt d’ametlles o un altre, 1C de mostassa, 1C de llavors de cànem, 2C de suc de taronja, farigola i romaní tallat petit. Emulsionar i reservar a la nevera.

Fregar i rentar tot el manat de pastanagues, eixugar-les i tallar-les longitudinalment. 

Amanir amb una mica d’oli d’oliva, sal marina, farigola i romaní, repartir amb les mans per impregnar-les de totes bandes. Posar un paper a la safata per anar al forn i col·locar les pastanagues amanides. 

Podem aprofitar i afegir-hi altres hortalisses (naps, ceba tallada a quarts, remolatxa) i ja les tindrem a punt per altres receptes per acompanyar un llegum o cereal.

Baixar el forn a 185º i coure durant 15 minuts per un costat, donar la volta i deixar 5 o 10 minuts més, fins que estiguin tendres.

Mentrestant escalfar dos o tres dits d’aigua fins que arranqui el bull, posar unes llavors de fonoll o comí a l’aigua (opcional). Tallar la col per el mig o per 4 trossos si es gran, treure la tija del mig amb cura de no desfer els nius.

Un cop arrenqui el bull tancar el foc i afegir els talls de col, deixar que es coguin amb l’escalfor residual de 5 a 10 minuts, escorre abans de servir.

Posar les hortalisses al plat i amanir amb la salsa de iogurt i uns brots verds.


Es bo saber que el beta carotè s’absorbeix millor quan s’acompanya d’un aliment gras saludable com l’alvocat, els fruits secs, i les llavors.